Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs!

Nog even en dan zoeven ook wij naar het zonnige Toscane. Voordat het zover is neem ik hier nog hartelijk afscheid van alle postpakketaflevermensen. DPD, Post NL, DHL en alle andere leveranciers die hier ook geregeld over het hondendraadje vallend mijn studio binnen stuiteren. De ene levert er een wat knapper exemplaar bij dan de ander, dat dan weer wel. Dikke tip: Woon je bij mij in de buurt? Kies dan DPD... ;-) Vrees trouwens dat de meneer van DHL zijn pakjes in vervolg in de schuur legt zodat hij niet over dat hondendraadje hoeft! Vorige maand zat ik op de veranda en zag iemand horizontaal de tuin binnenvliegen met het af te leveren pakket voor zich uit. De beste man de knieën kapot en een rood aangelopen hoofd, maar gelukkig mijn mooie boek van Marcel Wolterinck nog ongeschonden. Dus pleister erop, koffie voor de schrik en weer door!

 

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

BeFore: Hét beruchte boek. Als al meer dan 20 jaar fan van Marcel Wolterinck's werk is dit een aanrader.

 

 

Maar goed, ik dwaal af. Want wat doe ik net als hier thuis ook graag op onze vakantie? Loeren naar moois! Hier thuis kom ik in de drukte niet verder dan de ontelbare webshops en ‘live’  niet veel verder dan de supermarkt en mijn vaste bezoek aan de plaatselijke grasmaaier-, schroefjes-, en ‘alles wat je nodig hebt op ’t platteland ‘-dorpswinkel.  

Dan het inpakfestijn! Koffertjes vol met zomerkleren en slippers, waarvan ik vervolgens 1 lekker zittende korte broek, twee paar havaiana’s en hooguit drie jurkjes draag. Onze jongste hult zich gedurende de hele vakantie zowieso non-stop in hetzelfde wat ik vervolgens s’avonds door zo’n goedhoop handwasmiddel slinger en hij zodra wakker het weer van de waslijn rooft. Toscane it is dus deze zomer. Heerlijk niksen, zwembadje, lezen, wijntje, zee en pasta eten. Zonder weinig zitvlees ben ik dat snel zat en binnen twee dagen zeker al gespot waar de leuke (kleding) winkeltjes in de buurt zijn. Totdat ik in het eerste Toscaanse paskamertje sta en het wijdste shirt wat je kunt vinden nog niet overmijn polsen heen krijgen en om maat 40 vraag. Nou, dat is volgens mij in Italië iets waarin de Italiaansen makkelijk met z’n drieën in kunnen kamperen: “Noo, we don’t have ieX-ieX-iek-eLL’  en rollen daarbij met hun bruine ogen over zo’n domme vraag.Dan realiseer ik me ineens weer de “WOS’ regel.  De wàt? 

Woonspullen, Oorbellen en Slippers. WOS dus. Passen altijd. Hoop trouwens dat ‘ manlief’  niet meeleest, want ik vrees naast de bekende diepe zucht ook een tijdelijke blokkade van de bankrekening op de italiaanse shop-piekuren!

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

De L'Isle_sur-la-Sorgue antiek- en brocante marktlocatie langs het water. En dit is maar een heeeel klein stukje van de shoproute door het hele centrum van het mooie stadje.

 

 

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

Prachtige kleuren van de gevels in het centrum.

 

Chaussures ( schoenen)! Kijk, dit is duidelijke taal, kom maar door met alles voor aan mijn voetjes!

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

Ondergetekende in 'jaag'stand. Flatteuze foto trouwens.

 

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

Marktkraam 2.0

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

"Kijk schat, deze kocht ik voor jou, omdat je zo van koken houdt." Daar trapte hij trouwens óók niet in...

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

Hier hangt 'ie thuis in de keuken te shinen!

 

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

Sjaals, dromenvangers, kaarten: de buit van een ochtendje shoppen.

Pashokjesstress of fijne vakantiesouvenirs

Van kaart tot behang. Met Harley als model ervoor. Wie anders.

 

Het maakt het shoppen wel gemakkelijker door je zo te beperken, en dankzij deze regel heb ik nu een uniek behang in de woonkamer. De A5kaarten kocht ik afgelopen zomer aan de Cote d’Azur, een van mijn lievelingsplekken, en liet deze bewerken en er een behang uit één stuk van maken. Ook hangt er in de keuken een mooie kreeft, een weekje erna gekocht op de L’Isle_sur-la_Sorgue markt. Wilde ik al jaren heen, en we bleken er toevallig 40 km vanaf te zitten, dus daar ben ik meteen zonder man en kinderen heen gereden( ook een tip, laat man en kinderen lekker chillen in ’t zwembad, iedereen gelukkig) en zes(!) uur gestruind op deze markt. Misdadig duur, voor een marktgek als ik, maar joh, herinneringen kosten geld..Dus ook de kreeft ging toch mee( nog veel te prijzig) na een half uur weglopen en onderhandelen. Update hiervan in september wat dit jaar de buit is!

 

Tot volgende week en neem mijn shop-tips ter harte, deze werken overigens ook prima in eigen land!

Wendy
Ook te volgen op: Wendy Studiozinnig
we horen graag jouw mening!

Je bent niet ingelogd! LOG IN of MAAK EEN ACCOUNT AAN om ook te reageren zonder dat we je reactie eerst keuren. Reageren zonder

Nelleke 25 jul 2017

Leuke geschreven Wendy

Een warm en knus huis: zo ku...

Een warm huis, dat is natuurlijk wat iedereen wil. Je woning moet namelijk een plek zijn waar je kunt ontspannen, zeker met de koude of donkere d...

08 okt 2025 Lees verder
Eettafel decoreren met seizo...

De eettafel is het hart van het huis. Het is de plek waar je samenkomt voor maaltijden, gesprekken en soms ook feestelijke momenten. Juist omdat ...

04 aug 2025 Lees verder
Zo houd je je huis koel tijd...

Zomer is heerlijk, maar in huis kan het flink warm worden — zéker als je geen airconditioning hebt. Toch hoeft het binnenklimaat nie...

12 jun 2025 Lees verder
Je huis verkopen in de zomer...

De zomer is een populaire periode om een woning te verkopen. In de zomer hebben meer mensen tijd om te bezichtigen, is er over het algemeen sprak...

12 jun 2025 Lees verder
Paastafel dekken: Van minima...

Pasen is hét moment om samen te komen, te genieten van lekker eten én van een sfeervol aangeklede tafel. Of je nu houdt van een rus...

19 apr 2025 Lees verder
Lentehuis met Paassfeer: 5 S...

De lente is het seizoen van licht, kleur en nieuw begin. En met Pasen als eerste feestelijke moment van het jaar is het dé perfecte gelege...

18 apr 2025 Lees verder