De toffe concepstore MOOD in Nijmegen

Vandaag een héle toffe blog online, ik deed een interview met de eigenaresse van een hele mooie winkel. Mood! Mood zit in Nijmegen in de Houtstraat. Ik bezocht deze winkel al eens eerder, direct liefde! Wanneer ik deze winkel in stapte verscheen direct een glimlach en verdwijn direct in een soort flow. Heerlijk alles in me opnemen en het liefst alles willen kopen ... dat krijg je gewoon hier! De mix van fashion & interieur maakt het extra verassend. 

Maar wie is eigenlijk die eigenaresse? 

Dat is : Rianne Bruin, 34 jaar en woont met haar gezinnetje in t mooie centrum van nijmegen. “Ik ben  chaotisch, nieuwsgierig en een echt mensen-mens.”

//De kern van Mood is Rianne’s nieuwsgierigheid. Zij is continu nieuwsgierig naar het ontdekken van nieuwe labels, designideeën en creatieve manieren van presenteren. Maar zij is ook nieuwsgierig naar haar klanten, wie zijn zij en wat doen ze? Wat zijn hun interesses? Dat zijn allemaal vragen die Mood uitdaagt om te beantwoorden. 

Wanneer is Mood ontstaan? Mood ben ik 5 jaar geleden begonnen. Na mijn afstuderen van de studio product design heb ik mijn tassenlabel opgezet. Als jong designer is het moeilijk om bij regulieren winkels je items te verkopen. 

Ik hou van stedentrips en ben altijd opzoek naar unieke stores en winkelconcepten. Dit heeft mij geïnspireerd om een conceptstore te beginnen in Nijmegen, waar ik destijds het aanbod van unieke en handgemaakte items miste.

//

Mood’s merkwaarden zijn open, subtle, inspiring, pure, minimalistic. 

Dit zie je terug in de uitstraling van de winkel, de producten en de benadering van de klant

Open: Rustig / licht / overzichtelijk / clean / vriendelijk / persoonlijk / optimistisch / fris

Subtle: Verfijnd / oog voor detail / mix van materialen / rustgevend / soft / vrouwelij

Inspiring: Uniek / bijzonder / kwaliteit / vernieuwend / verrassend 

Puur: fris / puur / clean / natuurlijk / kwaliteit / soul / zuiver / liefde voor product / neutraal 

Minimalistisch: rustig / no nonsense / overzichtelijk / tijdloos / strak / clean, / design

 

De doelgroep waar Mood zich op richt zijn mensen die net als mij een passie hebben voor vormgeving en details. Zij houden van onderscheidende producten die tijdloos en duurzame zijn.

Ik vroeg aan Rianne wat ze wil bereiken, en wat zijn de toekomstdromen? ‘Wat ik wil bereiken is mensen verrassen, inspireren en nieuwsgierig maken. ( met als doel dat Mood een begrip wordt)  Mijn toekomstdroom, is te blijven doen wat ik nu doe, ik word hier heel gelukkig van. Ik wil nog meer groeien als ondernemer en wie weet een keer 2e mood openen in een andere stad. Of naast mood een heel ander concept opzetten’.

Het favoriete item van Rianne is het servies van Hasami. Tijdens haar reis in Japan is ze verliefd geworden op het merk. De vormgeving en het materiaal gebruik is zo puur en mooi gemaakt.

Ben jij nu ontzettend nieuwsgierig geworden naar deze mooie winkel? Bezoek dan Nijmegen en loop naar de Houtstraat of shop online! ‘So visit us!’ www.mood-conceptstore.nl

 

Miranda Kloppenburg
Ook te volgen op: Tintjelichter